دانشجو فور یو

مرکز دانلود پایان نامه ,پروژه,تحقیق,مقالات و........

دانشجو فور یو

مرکز دانلود پایان نامه ,پروژه,تحقیق,مقالات و........

چند توصیه برای آموزش مدیریت

چند توصیه برای آموزش مدیریت اولین اولویت در آموزش ، کمیته راهبری کیفیت است آموزش این گروه باید اولین کار نماینده مدیریت یا مشاوراستخدامی باشد ، زیرا آنها مسئوول اجرای کل سیستم کیفیت هستند و مدیریت باید به سرعت شناخت کاملی از جزئیات استانداردها بدست آورد آنها باید از تلاش اجرای درون سازمان مربوط به خود پشتیبانی نموده ، آماده پاسخگویی به پرسش های
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
چند توصیه برای آموزش مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 2036
کاربر

چند توصیه برای آموزش مدیریت

چند توصیه برای آموزش مدیریت :

اولین اولویت در آموزش ، کمیته راهبری کیفیت است . آموزش این گروه باید اولین کار نماینده مدیریت یا مشاوراستخدامی باشد ، زیرا آنها مسئوول اجرای کل سیستم کیفیت هستند و مدیریت باید به سرعت شناخت کاملی از جزئیات استانداردها بدست آورد . آنها باید از تلاش اجرای درون سازمان مربوط به خود پشتیبانی نموده ، آماده پاسخگویی به پرسش های کارکنان خود باشند . آگاهی و دانش مشروح آنها مؤثرترین ابزار برای نشان دادن تلاش سازمانهای تحت مسئوولیت آنها در حمایت از فرایند دریافت گواهی می باشد . نخست باید یک دیدگاه کلی از کل استانداردها به کمیته راهبری کیفیت داده شود . لازم است آنها درکی کلی و عمیق از استانداردها و روند دریافت گواهینامه داشته باشند . آموزش آنها باید به روشنی بیانگر نقش رهبرگونه و مسئوولیت آنها در اداره سیستم کیفیت باشد . باید به کمیته راهبری کیفیت جزئیات ISO 9000 را نیز آموزش داد . بدین منظور ، در جلسات آموزش مرور دقیق و جزء به جزء هر عنصر از استاندارد باید انجام شود ، و بار دیگر هر مدیر باید بتواند براحتی نظرات و سئوالات خود را بیان کند . بعلاوه کمیته راهبری باید در مورد هر عنصر ، نیازمندیها و ارزش تجاری آن ، به تفاهمی جامع برسد. چند توصیه برای آموزش سطوح سرپرستی : تمامی سرپرستان باید آموزشی جامع دیده باشند تا بتوانند به پرسش های کارکنان پاسخ گویند . آنها باید هدف زمانبدی و دلایل پیگیری دریافت گواهی را درک کنند . افرادی که در پست های سرپرستی انجام وظیفه می کنند ، باید یک درک و شناخت کلی از استاندارد ISO 9000 و گواهینامه سیستم کیفیت داشته باشند . افراد شاغل در پستهای سرپرستی ، مسئوول آموزش نیروی کار می باشند . هیچ روشی برای یادگیری مطالب ، بهتر از آمادگی برای آموزش آن به دیگران نیست . این روش دو مزیت دارد : نخست در جهت گسترش درک و آگاهی سرپرستان گروه می باشد . دوم به روشنی نشان دهنده تعهد و حمایت آنها نسبت به بقیه نیروی کار است . چند توصیه برای آموزش نیروی کار : برای برآوردن نیازهای آموزشی نیروی کار ، لازم است دوره ای برگزار کنید و طی آن هدف دریافت گواهی و مفاهیم اساسی استانداردها را آموزش دهید . آموزش باید به پرسش های زیر پاسخ گوید : · ISO چیست ؟ · مجموعه استانداردهای ISO 9000 چه هستند ؟ · نیازمندیهای عمومی استانداردها کدامند ؟ · چرا باید پیگیر دریافت گواهی باشیم ؟ · دریافت گواهینامه چه مزایایی دارد ؟ · روند دریافت گواهینامه کدام است ؟ بعلاوه مهمترین نکته این است که ، این آموزش مقدماتی باید در شناخت و آگاهی هر فرد نسبت به تأثیر اجرای استانداردها بر شغلش کمک کند. کارکنان می خواهند بدانند که چه انتظاری از آنها وجود دارد و چه تغییراتی را می توانند انتظار داشته باشند . هر کارمندی باید بتواند در این تغییرات لازم ، سود و منفعت شخصی بیابد . در غیر این صورت در برابر تغییرات مقاومت می کند . نباید انتظار داشته باشید که نگرانی آنها را در یک دوره آموزشی کم کرده و حس ارزشمندی را برای دریافت گواهینامه بوجود آورید . انجام چنین کاری نیاز به اطلاع رسانی و کمک مستمر دارد .


چند توصیه برای آموزش مدیریت :

اولین اولویت در آموزش ، کمیته راهبری کیفیت است . آموزش این گروه باید اولین کار نماینده مدیریت یا مشاوراستخدامی باشد ، زیرا آنها مسئوول اجرای کل سیستم کیفیت هستند و مدیریت باید به سرعت شناخت کاملی از جزئیات استانداردها بدست آورد . آنها باید از تلاش اجرای درون سازمان مربوط به خود پشتیبانی نموده ، آماده پاسخگویی به پرسش های کارکنان خود باشند . آگاهی و دانش مشروح آنها مؤثرترین ابزار برای نشان دادن تلاش سازمانهای تحت مسئوولیت آنها در حمایت از فرایند دریافت گواهی می باشد .

نخست باید یک دیدگاه کلی از کل استانداردها به کمیته راهبری کیفیت داده شود . لازم است آنها درکی کلی و عمیق از استانداردها و روند دریافت گواهینامه داشته باشند . آموزش آنها باید به روشنی بیانگر نقش رهبرگونه و مسئوولیت آنها در اداره سیستم کیفیت باشد .

باید به کمیته راهبری کیفیت جزئیات ISO 9000 را نیز آموزش داد . بدین منظور ، در جلسات آموزش مرور دقیق و جزء به جزء هر عنصر از استاندارد باید انجام شود ، و بار دیگر هر مدیر باید بتواند براحتی نظرات و سئوالات خود را بیان کند . بعلاوه کمیته راهبری باید در مورد هر عنصر ، نیازمندیها و ارزش تجاری آن ، به تفاهمی جامع برسد.

چند توصیه برای آموزش سطوح سرپرستی :

تمامی سرپرستان باید آموزشی جامع دیده باشند تا بتوانند به پرسش های کارکنان پاسخ گویند . آنها باید هدف زمانبدی و دلایل پیگیری دریافت گواهی را درک کنند . افرادی که در پست های سرپرستی انجام وظیفه می کنند ، باید یک درک و شناخت کلی از استاندارد ISO 9000 و گواهینامه سیستم کیفیت داشته باشند .

افراد شاغل در پستهای سرپرستی ، مسئوول آموزش نیروی کار می باشند . هیچ روشی برای یادگیری مطالب ، بهتر از آمادگی برای آموزش آن به دیگران نیست . این روش دو مزیت دارد : نخست در جهت گسترش درک و آگاهی سرپرستان گروه می باشد . دوم به روشنی نشان دهنده تعهد و حمایت آنها نسبت به بقیه نیروی کار است .

چند توصیه برای آموزش نیروی کار :

برای برآوردن نیازهای آموزشی نیروی کار ، لازم است دوره ای برگزار کنید و طی آن هدف دریافت گواهی و مفاهیم اساسی استانداردها را آموزش دهید . آموزش باید به پرسش های زیر پاسخ گوید :

· ISO چیست ؟

· مجموعه استانداردهای ISO 9000 چه هستند ؟

· نیازمندیهای عمومی استانداردها کدامند ؟

· چرا باید پیگیر دریافت گواهی باشیم ؟

· دریافت گواهینامه چه مزایایی دارد ؟

· روند دریافت گواهینامه کدام است ؟

بعلاوه مهمترین نکته این است که ، این آموزش مقدماتی باید در شناخت و آگاهی هر فرد نسبت به تأثیر اجرای استانداردها بر شغلش کمک کند.

کارکنان می خواهند بدانند که چه انتظاری از آنها وجود دارد و چه تغییراتی را می توانند انتظار داشته باشند . هر کارمندی باید بتواند در این تغییرات لازم ، سود و منفعت شخصی بیابد . در غیر این صورت در برابر تغییرات مقاومت می کند . نباید انتظار داشته باشید که نگرانی آنها را در یک دوره آموزشی کم کرده و حس ارزشمندی را برای دریافت گواهینامه بوجود آورید . انجام چنین کاری نیاز به اطلاع رسانی و کمک مستمر دارد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.